UID316902
威望11
金钱96541
交易诚信度6
主题33
帖子721
注册时间2006-9-28
最后登录2019-9-19
中级会员

交易诚信度6
注册时间2006-9-28
|
箱体偏薄,注意加强筋
转帖几个老外diyer搞低音炮的场面,结构对大家有帮助和借鉴

Na heel weinig tijd, heel veel vervelend weer, en ook nog eens verkeerd gezaagde stukken heb ik toch nog het een en ander weten te maken. Ik denk wel dat het onder de noemer 'intensieve bracing' valt.

En dan ook nog twee vertikaal... Overigens is er al een woofergat uit, ik zit er nog over na te denken in hoeverre in de uitsparing voor de woofer kleiner kan houden bij de buitenste twee. Volgens mij gaat het door de dikte van de bracing niet echt veel schelen.
Het schuren van de uitstekende platen, dat ik expres had gedaan zodat er sowieso een 'perfect fit' was, duurde ook nogal lang, de schuurzool scheurt de hele tijd kapot, en de schuurmachine zelf is nog half overleden geweest, maar deze heb ik weten te reanimeren. 22mm MDF is gewoon wat moeilijker voor dat schuurpapier. De korrels zitten na een schuurbuurt ook totaal niet meer op het papier. 
Ik heb in ieder geval nog genoeg onderplaat over, om deze subwoofer ermee te vullen.
Ik kijk in ieder geval al tegen de dag op als de bracing erin zit, en ik moet toch nog die subwoofer naar buiten verplaatsen... Ik zou zeggen, als dat ding eenmaal thuis staat, lekker laten staan. Met de zandkamers gevuld uiteraard.
Inmiddels staat de bracing er zo voor:

Om eerlijk te zijn: ik ben ook wel benieuwd hoe het er precies uit gaat zien. Dat het speciaal en mooi wordt ben ik wel van overtuigd. En hij wordt groot. 
Tenminste vergeleken met mijn vorige bouwsels uiteraard.

Tja, de woofer is natuurlijk gemaakt om mooi te zijn. Ik heb nooit geprobeerd van de bracing een kunstwerk te maken. Door al die gaatjes ziet het er wel een beetje spacy uit maargoed, dat is een bijkomstigheid. Feit is dat de kast al behoorlijk dood klinkt. En dat is zonder voorkant er nog op. Nog 52mm MDF komt er nog even leuk op. En dan natuurlijk de zijwanden die extra krijgen, namelijk het bubinga. 
Omdat sommige mensen verzot zijn op foto's:

|
|
|